ODNOS DJECE I ŽIVOTINJA
Čovjekova povezanost sa životinjama postoji od davnina, ali tek osamdesetih
godina prošlog stoljeća, stručnjaci iz područja psihologije, pedagogije
i sociologije, počeli su se baviti odnosom djece i životinja.
Međusobna privlačnost životinja i djece prirodna je stvar zbog njihove uzajamne otvorenosti iiskrenosti. Dijete se u svojoj suštini nikada ne boji životinje, već su
odrasli ti koji mu takav strah usade u psihu. Djeca se vrlo lako mogu
poistovjetiti sa životinjama i gledati kao svoje prijatelje. Upravo zbog toga likovi iz dječjih bajki i crtanih filmova uglavnom predstavljaju životinje.
pozitivanaspekt odnosa dijete-životinja je mnogostruk. Dokazano je da djeca koja
provode svoje djetinjstvo uz životinje, kasnije izrastaju u zdravije,
otvorenije i prilagođenije ljude. Dijete se uz životinju tj. brinući se
za nju, uči odgovornosti za druga bića. Uz nju se osjeća se potrebitim
pa se time jača njegovo samopouzdanje i samopoštovanje. Dijete nauči
kako upravljati svojim postupci a i kako kontrolirati svoje postupke u odnosu sa drugim bićima, što je bitna socialna komponenta. Životinja i dijete u svom međusobnom odnosu stvaraju jak osjećaj povjerenja.
Zbog toga se djeca često lakše sa svojim tjeskobama povjeravaju životinjama, jer
su im one bliže. Ta je komponenta njihovog odnosa izuzetno bitna u
terapijskim programima sa djecom koja imaju prihološke ili sociološke
poteškoće. U literaturi se navode primjeri djece koja su bila potpuno
zatvorena i odbijala su ikakvu komunikaciju sa udima,
pa tako i sa terapeutima, ali su uz prisustvo životinje učinili prvi
korak, koji je liječnicima omogućio nastavak terapije.Psihologica
Van Remoorle je 1988. iznjela kratki sažetak kako životinje pomažu
djeci (preuzeto iz članka Lidije Arambašiæ*Vlatke Vizek-Vidović):
Identificirajući se sa životinjom i rješavajući njezine “probleme” posredno se bore i sa svojim teškočama
Uz životinje se osjećaju sigurnim i zaštićenim
Životinje potiću razvoj govora, motiviraju na govor i tako pomažu organiziranju misli te shvaćanju vlastitih osjećaja i motiva
Često im služe kao posrednici u odnosima sa odraslima
Razvijaju u njima osjećaj odgovornosti za sebe i za druge
Bavljenje životinjama dovodi ih u
situacije gdje imaju priliku otkriti i pokazati pozitivne strane svoje
ličnosti kojih do tada uopće nisu bili svjesni