Relax forum
Registriraj se i relaxiraj sa nama
Relax forum
Registriraj se i relaxiraj sa nama
Relax forum
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Zabava, druženje i diskusije u opuštenoj atmosferi
 
Početna stranicaRegistracijaLogin

 

 Grafomotoričke sposobnosti mogu se poticati različitim aktivnostima

Go down 
Autor/icaPoruka
Blizanka
Administratorica
Administratorica
Blizanka


Female
Gemini Broj postova : 74186
Godine : 174
Datum registracije : 21.01.2009

Grafomotoričke sposobnosti mogu se poticati različitim aktivnostima Empty
PostajNaslov: Grafomotoričke sposobnosti mogu se poticati različitim aktivnostima   Grafomotoričke sposobnosti mogu se poticati različitim aktivnostima I_icon_minitime09.03.11 12:00

Grafomotoričke sposobnosti mogu se poticati različitim aktivnostima 4510_big


Dijete treba poticati u obavljanju njemu važnih radnji, koje se odraslima često pogrešno čine nevažnima, te mu pomoći u svladavanju korisnih vještina, poput primjerice oblačenja, vezivanja cipela i slično.

Roditelji često nisu svjesni koliko su igračke različitih oblika i konstrukcija, knjige, olovke, te sve one svakodnevne djetetove aktivnosti važne da bi se kod njega razvila fina koordinacija pokreta. Dijete treba poticati u obavljanju njemu važnih radnji, koje se odraslima često pogrešno čine nevažnima, te mu pomoći u svladavanju korisnih vještina, poput primjerice oblačenja, vezivanja cipela i slično. Sve će mu to biti dobri temelji za razvoj grafomotoričkih sposobnosti, koje polaskom u školu dobivaju posebno na važnosti.

Kako potaknuti razvoj grafomotorike

"O grafomotorici, kao tehničkom aspektu vještine pisanja najčešće govorimo prije djetetova polaska u školu. Veliki broj djece u godini pred polazak u školu, a neka djeca i ranije, počinje pisati svoja prva slova, međutim za usvajanje složene vještine kao što je pisanje, potrebne su još neke sposobnosti - vizualna percepcija, okulomotorna koordinacija te glasovna analiza i sinteza. Može se reći da razvoj grafomotorike počinje u dobi od 18 mjeseci i traje do polaska u školu.

Dijete s godinu dana počinje uzimati olovku (bojicu), s 14 mjeseci energično šara da bi s dvije godine olovkom povlačilo okomite i vodoravne crte. S tri je godine u stanju nacrtati krug, oko 4. godine kvadrat, a s 5 g. trokut. Pri tome je vrlo važan i način hvata olovke – manja djeca često uzimaju olovku cijelom šakom, dok djeca od 2.5 – 3 godine uzimaju olovku palcem, kažiprstom i srednjim prstom.

Osim aktivnosti koje su usmjerene korištenju olovke, grafomotoriku razvijaju i neke druge aktivnosti: hvatanje, držanje i ispuštanje igrački, prebacivanje iz ruke u ruku, slaganje kocaka, hvatanje sitnih predmeta čime se razvija pincetni hvat, držanje žlice i samostalno hranjenje, korištenje vilice, svlačenje i oblačenje odjeće i obuće.", objašnjava prof.logoped Renata Kožul
.
Igre poboljšavaju motoriku

"Igra i svakodnevne aktivnosti pridonose razvoju krupne i fine motorike koje utječu kasnije i na grafomotoriku. Da bi se razvila fina koordinacija pokreta ruke u drugoj i trećoj godini dobro je djetetu dati igračke različitih oblika( posebno one koje omogućavaju razne konstrukcije) knjige, olovke, igračke na navijanje.

Grafomotoričke sposobnosti mogu se poticati različitim aktivnostima Grafomotorika01


Aktivnosti kao što su hranjenje, oblačenje, svlačenje, kupanje, pored grube i fine motorike ruke i šake zahtijevaju i niz složenih sposobnosti kao što su prostorna percepcija te sliku o vlastitom tijelu. Stoga je potrebno da dijete isproba svoje mogućnosti, a odrasli mu pomažu samo u onome što ono samostalno ne može izvesti. Imitiranjem i uvježbavanjem vještina dijete povećava samostalnost i u igri i u realnim situacijama što učvršćuje njegovo samopouzdanje", ističe prof.R.Kožul.

Prije polaska u školu

Za djecu koja se pripremaju za školu, grafomotoričke sposobnosti mogu se poticati različitim aktivnostima: savijanje papira (izrada aviona, šatora, kapa) i rezanje škarama za papir zaobljenih vrhova, skupljanje i ljepljenje sitnih komadića papira, tkanine, sjemenki, zatim, gužvanje i trganje starih novina, nizanje perli na špagu, vezanje čvorova, igre kockama i slagalicama (pomažu usavršavanju pokreta ruke i šake ali i percepciji prostora i prepoznavanje oblika što će pomoći kasnije u razumijevanju matematičkih pojmova i svladavanju čitanja), zakopčavanje i otkopčavanje dugmadi i zatvarača, vezanje vezica za cipele, igre tijestom (kad god nešto mijesite dajte djetetu komadić tijesta), šivanje (postoje uzorci sa izbušenim rupicama kroz koje dijete treba provući konac).

Sve ove aktivnosti pospješuju fine pokrete šake i prstiju potrebne za pravilno držanje i korištenje olovke. Našu smo sugovornicu upitali u kojoj pak mjeri računala štetno utječu na razvoj motorike kod djece, jer već od malena provode dosta vremena za kompjutorom: "Iako živimo u vremenu kada većinu korespondencije obavljamo kompjuterski, pisanje i crtanje su vještine koje se razvijaju u dječjoj dobi. Uz niz prednosti, korištenje računala u ovoj dobi ima i svoje nedostatke. Jedan od njih je svakako smanjena potreba crtanja i pisanja rukom što djeci uskraćuje postizanje punog potencijala šake i prstiju", zaključuje prof. logoped Renata Kožul.
(M.G.)


izvor

_________________
Ono sto MOGU ne mora da znači i da HOĆU,
ali ono što HOĆU uvijek znači da MOGU
ellaMarigo



Grafomotoričke sposobnosti mogu se poticati različitim aktivnostima Admin10
[Vrh] Go down
https://www.facebook.com/pages/Carpe-diem-citati-lijepe-misli-po
 
Grafomotoričke sposobnosti mogu se poticati različitim aktivnostima
[Vrh] 
Stranica 1 / 1.
 Similar topics
-
» Sami napravite sol s različitim začinima
» Potrebni radnici u Češkoj republici na različitim pozicijama.
» E da mogu sada bih ...
» Za minutu mogu...
» Neshvaćen san nalik je na neotvoreno pismo

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
Relax forum :: Društvo i zabava :: Obitelj, dom, kultura življenja :: Obitelj i prijatelji :: Roditelji i djeca-
Forum(o)Bir: