Postoji jedna podjela ljudi prema vremenu rođenja u odnosu na tehnološki razvoj. Naprimjer, generacija X (rođeni od 1960. do 1990.) pamti vrijeme prije interneta. Generacija Y (rođeni nakon 90-ih) ne razumije jezik gramofona i kasetofona. Ako je X nastavnik, a Y učenici, na kom jeziku se odvija nastava?
Nastavnici, Facebook nije bauk! Upoznajte učenike u sredini koju doživljavaju prijateljskom. Pređite na viši nivo, iz školovanja u obrazovanje. Školegijum vam poklanja nekoliko praktičnih ideja, iz prve ruke – iz generacije Y.
1. Status
Ako učeniku nešto nije jasno, a Google njemu, ili vama (!) ne nudi odgovarajuće rješenje, zašto pitanje ne postaviti u prostoru za status!? S druge strane može biti neko ko ima odgovor, ili savjet.
2. Grupe
Na Facebooku postoji mnogo načina uvezivanja korisnika. Jedan od njih su grupe (otvorenog i zatvorenog tipa). Zar svaki razred ne bi mogao imati svoju grupu u kojoj bi se razmjenjivale informacije potrebne za školu. Ne mora svaka grupa na Facebooku biti sama sebi svrha!
3. Kružne poruke
Ako učenici dobiju zadatke koje trebaju obaviti u grupama, najjednostavniji način da komuniciraju jeste preko inbox poruka. Ovako mogu razmijeniti sve potrebne informacije i linkove za stranice na kojima je nešto njima potrebno. Ako je jedan učenik već pronašao neku e-knjigu, ne moraju drugi gubiti vrijeme da bi uradili isto. Dovoljno je poslati link.
4. You Tube
Ukoliko neki eksperiment iz fizike ili hemije ne može biti izveden u siromašnoj školi nastavnik, ili neko od učenika, može snimak eksperimenta podijeliti sa razredom.
5. Event-ovi (događaji)
Preko raznih event-ova učenici prate šta se sve dešava u njihovom gradu. Česti su sajmovi knjiga, organske hrane, meda i pčelinjih proizvoda i sl. Za- što učenici ne bi bili inicijatori nekih posjeta, obilaska izložbi, predstava i sl?
6. Album
Znamo da se bezbroj slika napravi samo da bi se postavile na Facebook. Učenicima bi se mogao dati zadatak (iz geografije ili historije) da fotografišu mjesta koja posjećuju i podijele stečeno znanje i utiske sa vama, i razredom.
7. Ankete
Iz nastave demokratije uči se kako praviti ankete. Jedna od mogućnosti ispitivanja javnog mišljenja je i preko Facebooka.
8. Note (bilješka)
Nastava književnosti na internetu ne mora se svesti samo na pronalaženje već urađenih lektira. Ukoliko neki odlomak ili pjesmu stavite u svoj note, učenici ga imaju priliku analizirati. Prednosti ovakve analize su višestruke. Učenici nisu opterećeni tremom da moraju u određenom trenutku pred grupom odgovoriti na pitanje (a većinu je stid reći šta misle). Zbog toga što nisu ograničeni trenutkom kada moraju odgovoriti, učenici mogu bolje razmisliti. Ako jedan učenik pita nekog iz drugog odjeljenja ili škole, onda se nudi prilika da se nauči i nešto što je jedan nastavnik možda propustio.
9. Pravopis
Pravopisna pravila lahko se mogu učiti i na Facebooku. Dajte zadatak učeniku da vam primjere kršenja nekog pravila pronađe na Facebooku. Nakon toga ne mora raditi pravopisni test, to da poznaje neko pravilo dokazao je time što je prepoznao greške.
10. Angažman
Uključivanjem u različite projekte, aktivnosti koje se dešavaju u najbližoj sredini, učenici se uče odgovornom i društveno korisnom angažmanu. Ako budu učesnici nekoliko akcija, vjerovatno je da će i sami neku inicirati. Opet, Facebook nudi priliku da reklamirate vlastite projekte.
Koristeći Facebook, postat ćete vjerovatno jedan od dražih nastavnika. A učenici sa omiljenim nastavnicima i zbog omiljenih nastavnika pristaju raditi i puno teže zadatke. Tu vam se otvara niz mogućnosti.
I, da, ako dio poslova obavite preko Facebooka, možda vam ostane na času vremena da se bavite i odgojem učenika.
izvor